בחזרה לעתיד

כדי ליצור אווירה של בר במלון משנות ה-20, המעצבת אורית חביב השתמשה ב״דלידה״ – חמארה בשוק לוינסקי בתל אביב – במשטח 5100 Vanilla Noir של אבן קיסר. התוצאה: פרשנות עדכנית ואלגנטית שמתאימה לרוח האירוח של המקום

אורית חביב, מעצבת גרפית בהכשרתה, חיה בארצות הברית במשך עשר שנים ובמקביל לעבודה במשרד אדריכלים פעלה כאמנית. בשנתיים האחרונות היא עוסקת בעיצוב פנים, ובין הפרויקטים שבהם הייתה מעורבת אפשר למצוא את עיצוב הפנים של מלון ״לילי אנד בלום״ ברחוב לילינבלום בתל אביב, המשרדים של שוק שרונה ודלידה, ״חמארה לאוהבי אוכל, אלכוהול, פשטות והחיים הטובים״, כפי שמגדירים אותה בעלי המקום.

דלידה צילום עידן גרוס 1

פרשנות עדכנית ואלגנטית שמתאימה לרוח האירוח של המקום. צילום: עידן גרוס

״לרוב אני ניגשת לעיצוב ולבחירת פריטי הריהוט וגופי התאורה מתוך האווירה והחוויה שאני מעוניינת לייצר בחלל, ולאחר מכן אני מתרגמת אותן לחומרים ולצבעים״, היא מספרת. ״אני לא ׳מקשטת׳: החשיבה מתחילה מתמצות של צורה וחומר ומהקשרים תרבותיים. כך, בבר של דלידה רציתי ליצור אווירה של בר במלון בשנות ה-20, ליצור תחושה של משהו עם עבר, עשיר ואלגנטי. לשם כך השתמשתי 5100 Vanilla Noir שמאופיין בצבעוניות שחורה עם עורקים בצבעי בז׳ וקרמל, ושמעניק את התחושה של חומר אלגנטי וחזק עם ברק.

״התוצאה היא חוויה עשירה של חומר, עם תחושה נעימה ואלגנטית, שמהדהדת לתקופה היסטורית שהשימוש בשיש היה בה נפוץ. אני יודעת שזה שונה ממה שאנחנו מצפים לפגוש בשוק לוינסקי, אבל זה מתאים לאופן האירוח של המקום. האופי של דלידה, גם במסעדה הסמוכה, הוא של אירוח, של תחושת ביחד מפנקת. לכן המקום בנוי באופן כזה שאתה יושב באווירה מאד ׳cozy׳: זה לא שכל אחד יושב לבד בפינה שלו. מי שמבשל ומכין את המנות והברמן נמצאים ביחד איתך, לא משני הצדדים של הבר״.

דלידה 6

תמצות של צורה וחומר ומהקשרים תרבותיים. צילום: עידן גרוס

חומר עמוק ואלגנטי, שמעניק תחושה של יציבות ומהווה בסיס איתן לכל התנועה מסביבו

שילוב העץ עם משטח 5100 Vanilla Noir של אבן קיסר. צילום: עידן גרוס

ֿפריטי הריהוט והתאורה שבמקום הם אסופה של פריטים שחביב ליקטה בשווקי פשפשים וחיברה ביניהם בעזרת חומרים נוספים כמו אבן קיסר, פליז ועץ, כדי לשרת את הפונקציות המורכבות של חלל קטן המארח כ-30 איש בסך הכל, אלמנט נוסף שמעניק לחוויה במקום נופך אינטימי. הבר, שעשוי ממשטחי אבן קיסר ואורכו כארבע מטרים, מכיל בתוכו את עמדות השף והברמן וכולל כ-16 מקומות ישיבה. ״כבר בתחילת התהליך היה ברור שבבר, שהוא לב המקום, נשתמש באבן קיסר, חומר עמוק ואלגנטי, שמעניק תחושה של יציבות ומהווה בסיס איתן לכל התנועה מסביבו.

״בנוסף, המשטחים של אבן קיסר עמידים יותר משיש טבעי, נגישים מבחינת המחיר, ומאפשרים לשלב פרטים מדוייקים בחיתוך, שהיו חשובים לי מבחינה עיצובית: הבר משרת שתי עמדות, יש בו שני כיורים, שני ברזים, שתי עמדות קירור – ובאופן יחסי יש בו המון חיתוכים במשטח גדול, שיחסית הוא גם לא כזה עבה. וזה אחד הדברים שאני אוהבת באבן קיסר: אפשר לעבד את המשטחים בנוחות ובקלות, ולעשות איתם כמעט כל מה שרוצים״.

הבר, לב המקום, מהווה בסיס איתן לכל התנועה מסביבו. צילום: עידן גרוס

הבר, לב המקום, מהווה בסיס איתן לכל התנועה מסביבו. צילום: עידן גרוס

צילום: עידן גרוס

צילום: עידן גרוס

 

ד

תגובות