חקוק באבן – קרן מילכברג פורת

״חקוק באבן״ היא פינה קבועה בבלוג אבן קיסר, שמארחת בכל פעם אנשי מקצוע מתחום האדריכלות והעיצוב המשיבים על שאלון זהה. והפעם: המעצבת קרן מילכברג פורת.

סטודיו ID253 נוסד בשנת 2002 על ידי קרן מילכברג פורת, לאחר שבשנת 1998 החליטה להפסיק את הקריירה בחברת IBM ונסעה ללמוד עיצוב בניו־יורק בבית הספר Parsons School Of Design. לסטודיו, שעוסק בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים רב־תחומי, ניסיון בבניה הפרטית והמסחרית, בתכנון תפאורה ואובייקטים מיוחדים ובעיצוב תערוכות וארט/סטיילינג לצילומים. תפיסת העיצוב הטוטאלית של הסטודיו באה לידי ביטוי בשמירה על שפה אחידה שמעבירה את המסר, בשליטה בכל מרכיבי הפרויקט ובהקפדה על תכנון לפרטים.

אבן דרך

בשנת 2011 זכה המשרד בשני פרסים בתחרות אות העיצוב, בשתי קטגוריות: קטגוריית האדריכלות וקטגוריית עיצוב הפנים, בעבור בית שתוכנן ברמת השרון. זו הייתה הפעם הראשונה בתולדות התחרות שבה פרויקט אחד זכה בהוקרה בשתי קטגוריות. הפרויקט תוכנן בתקציב נמוך מהמקובל וזכה לתהודה רבה בתקשורת.

צילום: טובי הוכשטיין

צילום: טובי הוכשטיין

אבן נגף

מכיוון שאנחנו שואפים לחדש ולגוון, כל פרויקט מציב אתגרים חדשים, אבל הכי מאתגר לתכנן לעצמך.

צילום: סטודיו ID253

צילום: סטודיו ID253

צילום: סטודיו ID253

צילום: סטודיו ID253

אבן חן

משרדי חברת NUNUNU, מותג אופנה בינלאומי לילדים, תוכננו כחלל רב־שימושי, שמכיל את המשרדים, את אולם התצוגה ואת פעילות ה־ecom של החברה. הרעיון היה ליצור חלל שבו הלקוחות יכולים לראות את הפעילות וההתרחשות היום־יומית בחברה, תוך קיום הפרדה שתאפשר שקט, דיסקרטיות ותחושת בית נעימה לעובדים.

צילום: טובי הוכשטיין

צילום: טובי הוכשטיין

צילום: טובי הוכשטיין

צילום: טובי הוכשטיין

צילום: כפיר זיו

צילום: כפיר זיו

אבני בניין

הסטודיו מקפיד על חדשנות ועל היכולת לאסוף, להשתמש ולחבר חומרים מתוך תפיסה של אחריות חברתית וסביבתית, תוך שילוב יכולות ניהול גבוהות, הבנת מכלול מרכיבי הפרויקט והקפדה על לוחות זמנים. בעבודות של הסטודיו אנו משתדלים לשלב אלמנטים מיוחדים ושמירה על יחס מדוייק בין חוץ לפנים, לחומרים ולמפגשים ביניהם.

הרעיון מאחורי תכנון עם אחריות חברתית וסביבתית מתבטא בשלושה מישורים. האחד, בחסכון במשאבים לאורך חיי הנכס; השני, שימוש בחומרים שבתהליך הפקתם יש התחשבות בכח הייצרני ובסביבה שממנה מופק החומר; והשלישי, שימוש בחומרים ממוחזרים ושימוש חוזר בחומרים. תפיסת החלל בעבודות של הסטודיו היא מציאת פתרונות שיצמצמו את החציצה בין האדם לסביבתו, ושיאפשרו מפגש של האדם עם הסביבה וחשיפה של החושים לטבע.

צילום: סטודיו ID253

צילום: סטודיו ID253

אבן החכמים

מקורות השראה משתנים בהתאם לכל פרויקט, אך ישנם מקורות שתמיד נותנים עוגן, כמו אדריכלות מודרנית מראשית המאה ה־20 ואדריכלות יפנית. הבולט ביניהם הוא טדאו אנדו היפני, זוכה פרס פריצקר לשנת 1996. לאנדו יכולת מרשימה לפשט את הצורה ומצד שני ללכת איתה חזק עד הסוף. אנדו, שמעולם לא למד אדריכלות, עבד תחילה כנהג משאית, אך עם זאת הצליח בזכות למידה עצמית ואמביציה להטביע את חותמו על עולם האדריכלות.

אבן פינה

ניראות החזיתות מאבדת את הרלוונטיות בעולם שבו אנו חיים: פחות אנשים רוצים לחוות את הבית שלהם כפסל או כמונומנט, ובימים אלו אנו מתכננים בית שבו החזית נטמעת כמעט באופן מלא בטבע.

צילום: סטודיו ID253

צילום: סטודיו ID253

קרן מילכברג פורת. צילום: טובי הוכשטיין

קרן מילכברג פורת. צילום: טובי הוכשטיין

תגובות