מהי יוקרה

יהלומים שנוצרו משרידים של בעלי חיים שנהרגו בכביש; כובע פרווה שעשוי מ-160 ק״מ של סיבי זהב; שרשרת שנראית כמו בועות של קצף אמבט, שנסרגה ביד תוך שימוש בסיבי ניילון; פריטי ריהוט ואביזרי אופנה עשויים משיער אדם ושרף טבעי; כלי חרס שנוצרו מבוץ רעיל מאגם רדיואקטיבי במונגוליה: אלו רק חלק מהאוביקטים שמוצגים בתערוכה ?What is Luxury, שמוצגת בימים אלו במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון.

בתערוכה מוצגים פריטים יוצאי דופן של עיצוב וקראפט עכשוויים, לצד פרויקטים קונספטואליים, שחוקרים את הרעיונות הבסיסיים של יוקרה בתחומי האופנה, התכשיטים, התאורה, השעונים ועוד. האמנים והמעצבים שמציגים בה בוחנים את עתיד היוקרה, לאור התפקיד שגורמים כמו זמן, מרחב, פרטיות, רווחה, צדק חברתי, גישה למשאבים ומיומנויות, משפיעים על הבחירות והשאיפות שלנו.

Time for Yourself,Marcin Rusak and Iona Inglesby, 2013.@ Marcin Rusak

Time for Yourself,Marcin Rusak and Iona Inglesby, 2013.@ Marcin Rusak

Body 1, Re-materialisation of Systems, El Ultimo Grito, 2014

Body 1, Re-materialisation of Systems, El Ultimo Grito, 2014. Photos by POI

Hair Highway, Studio Swine, 2014

Hair Highway, Studio Swine, 2014

Fragile Future 3, Studio Drift, 2011. Courtesy of Carpenters Workshop Gallery

Fragile Future 3, Studio Drift, 2011. Courtesy of Carpenters Workshop Gallery

ואמנם, בעידן שבו רשתות האופנה והעיצוב המהירות מצליחות לשכפל, להעתיק ולהביא לחנויות במהירות הבזק את מה שהוצג רק אתמול בתצוגות האופנה, ייצור פריטי יוקרה, או כאלו שמשדרים יוקרתיות, הוא דרך לייצר ערך מוסף. כך, אפילו חברה כמו Apple, שהחדשנות והעיצוב הם מערכי היסוד שלה, החליטה לייצר את השעון החכם שלה בגרסה מצופה בזהב במחיר 17 אלף דולרים.

Apple Watch

Apple Watch

״הבחירה בזהב לא הוכתבה על ידי תג מחיר שנקבע מראש: בחרנו בחומר מפני שאהבנו אותו. האהבה שלנו לחומר מניעה אותנו ומשפיעה על הדרך שבה אנו מסתכלים על העולם״, הסביר ג׳ונתן אייב – המעצב הראשי של אפל – את הבחירה להציע לקהל הלקוחות דגם יוקרתי. ״אנחנו גם לא קונים את הזהב מהמדף, פיתחנו זהב משלנו״, הוא הוסיף, וכיוון לכך שסגסוגת הזהב של אפל קשה פי שתיים מזהב סטנדרטי.

הכניסה של אפל לשוק היוקרה, תוך שהיא מתמקדת בחומר ובמאפייניו, מאפיינת חברות נוספות ששמו את העיצוב והחדשנות בלב העשייה שלהן, כמו גם את אבן קיסר, שהשיקה לאחרונה את הפרשנות שלה לשיש הטבעי Statuario עם דגם Statuario Nuvo היוקרתי – תוספת אחרונה לקולקציה הטבעית והמצליחה של החברה (סדרת ה-Supernatural). הדגם מציע מראה דרמטי ועוצמתי של ״עורקים״ מעודנים בגוון אפור כהה הפזורים בעדינות על רקע לבן. הוא אידיאלי לשימוש בשטחים גדולים כגון אי מרכזי במטבח או חיפוי לקירות, שכן על גבי משטח מלא, הדפוס הדרמטי מוצג בשלמותו.

5111 Statuario Nuvo

5111 Statuario Nuvo

לדברי אלי פייגלין, סמנכ״ל השיווק של אבן קיסר, ״כהמשך ישיר להצלחתו של דגם הפרמיום בסדרה הטבעית, ה-Calacatta Nuvo שהושק בשנה שעברה, אנו מציגים כעת את התוספת החדשה והיוקרתית לסדרה. יכולתנו הטכנולוגית ליצור לוח מלא במראה עורקים דרמטי, מאפשרת לנו להציע משטח בעל אמירה עיצובית המעניק מראה ייחודי ביותר לחלל הפנים״.

5111 Statuario Nuvo

5111 Statuario Nuvo

5111 Statuario Nuvo

5111 Statuario Nuvo

 

תגובות